|
A TÁMOP-3.2.3./09/2 "Építő
közösségek" közművelődési intézmények az élethosszig tartó
tanulásért című pályázaton 38.600.962 Ft-ot nyert
Egyesületünk a TÁMOP-3.2.3./09/2-2010-0032 számú, a Tanulás,
művelődés - korhatár nélkülcímű projekt
megvalósítására.
A projekt során lehetőség nyílt 100 fő
nyelvi és 96 fő digitális írástudás non-formális képzésére, 232 fő
tehetséggondozására (szakkörök, tehetséggondozó körök, tanórán kívüli
foglalkozások), valamint környezetvédelmi és környezettudatos életmód
ismereti rendezvények megszervezésére.
A projekt időtartama: 2010. július 1. -
2012. április 30. |
Alapvető
problémák:
|
-
A humán tantárgyak közül az idegen
nyelv magasabb óraszámban történő oktatása sem éri el a kívánt
hatást. |
- Gyermekeink legtöbbje tanulmányai végeztével nem nevezhető két-három nyelven beszélő európai polgárnak. | |
- A gyerekek legfeljebb internetes játékokra, közösségi terekre használják a számítógépet, tanulásra elenyésző százalékban | |
- Ma Magyarországon, így megyénkben is igen csekély óraszám jut természettudományos tantárgyak oktatására az általános iskolákban. | |
- A hátrányos helyzetű gyerekek szabadidejüket nem mindig megfelelő módon töltik ki, társas kapcsolataik akadoznak, világról alkotott képük a hiányos ismeretek miatt torzulhat. | |
- Az informatika oktatása ellenére még mindig sok az olyan felnőtt személy, aki ügyeinek intézését nem képes online módon végezni, esetleg nem is ismeri az e-ügyintézés lehetőségeit. | |
- A munkaképes korú hátrányos helyzetű felnőttek alapvető kompetenciák hiányában képtelenek megfelelő munkához jutni, érvényesülni. | |
Megoldási
javaslatok:
|
- A gyermekeknek tanórán kívüli, érdeklődésüket felkeltő foglalkozásokat kell szervezni (szakkörök, tehetséggondozó körök, táborok) |
- A felnőtteknek hasznos ismeretek megszerzését kell felkínálni. (non-formális nyelvi és digitális kompetencia-fejlesztő programok) | |
Célcsoportok: |
- Hátrányos helyzetű, érdeklődő, tehetséges általános- és középiskolás diákok. |
- Minden fiatal, aki a TIT szellemiségével, hagyományaival azonosulni tud, és programjainkban részt kíván venni. | |
- Hátrányos helyzetű, munkaerő-piacról
kiszorult, vagy oda el sem jutó felnőttek akiknek programjaink lehetőséget
jelentenek.
pl.: Kismamák, nagycsaládos szülők, munkanélküliek, állami gondozásban
élő
fiatal felnőttek, ápolási díjon otthon
lévők, egyéb hátrányos
helyzetűek,
feltéve, hogy az elmúlt két évben hasonló projektben
nem
vettek részt
és
támogatásban nem részesültek. | |
Vállalások:
|
Tanórán kívüli szakkörök és tehetséggondozó foglalkozások általános- és középiskolásoknak: |
- angol nyelv 60 órában 6 csoport - vizuális kultúra 30 órában 5 csoport - csillagászat 30 órában 14 csoport | |
valamint | |
- környezetvédelem és környezettudatos
életmód témában előadások, rendezvények (melyekre az adott iskola összes
diákját invitáltuk). - tehetséggondozó nyári napközis táborok. | |
Képzések hátrányos helyzetű felnőtteknek: | |
- angol nyelv 60 órában 8 csoport - német nyelv 60 órában 2 csoport - digitális írástudás 20 órában 12 csoport | |
Együttműködő
partnerek:
|
- Árpád Gimnázium, Tatabánya - III. Béla
Általános Iskola, Tát, Mogyorósbánya - Eötvös J. Gimnázium és
Kollégium, Tata - Gárdonyi Géza Tagiskola, Tokodaltáró - Kőkuti
Általános Iskola, Tata - Mindszenty J. Általános Iskola, Esztergom -
Tima Endre Általános Iskola, Szárliget |
- Tata Város
Önkormányzata - Tokodaltáró Község Önkormányzata - Regionális Munkaügyi Központ Tatabányai Kirendeltsége - KEM Önkormányzat Mentálhygiénés és Rehabilitációs Intézménye - Tatabánya Városi Cigány Kisebbségi Önkormányzata - Magyar Csillagászati Egyesület - Önkénteseink, tagságunk, oktatóink | |