A Tudományos Ismeretterjesztő Egyesületei 2004. júniusában határozták el, hogy a törvényeknek és a rendeleteknek megfelelően az azokban előírt határidőig saját minőségirányítási rendszert hoznak létre és működtetnek. A hagyományos és közismert minőségirányítási rendszerek (pl.: ISO) bevezetése a felkért szakemberek szerint nem fedi le a TIT összes tevékenységi formáját, hatékonyabb és jobb, ha egy új rendszer készül.
 
A TIT TQM (TIT Total Quality Management) rendszer alapjainak kiépítése, a működési feltételének megteremtése 2005. június 10-én lezárult, így a csatlakozott egyesületek (a TIT Komárom-Esztergom Megyei Egyesület is) június 20-tól saját tevékenységük minőségi követelményeihez alkalmazzák úgy, hogy egy egységes rendszer elvárásainak is megfelelnek. A rendszer felépítése szakmai tervezéssel, kiépítése a TIT Egyesületek vezetőivel és minőségirányítási munkatársaival folytatott szakmai konzultációkkal történt, így azokra a felnőttképzési és ismeretterjesztési tevékenységek szabályozására épül, amelyek a csatlakozott egyesületek fő tevékenységei. A rendszer folyamatos fejlesztése, a rendszeres belső audit, az évenkénti felügyeleti audit, folyamatosan biztosítja a szükséges minőségi színvonalat.
 
A minőségirányítási kézikönyv megtekinthető az egyesület Székházában.